Get Adobe Flash player

ВПРОВАДЖЕННЯ МОДЕЛІ УПРАВЛІННЯ ЯКІСТЮ МЕДИЧНОЇ ДОПОМОГИ НА ОСНОВІ МЕДИКО-СОЦІАЛЬНОГО МЕХАНІЗМУ ВНУТРІШНЬОГО АУДИТУ В ЗАКЛАДІ ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я

Автор: Сміянов В.А., Петренко В.Ю., Тарасенко С.В. 

Сторінки: 201 - 208

 

Анотація

         Мета дослідження – показати можливості авторської моделі управління якістю медичної допомоги на основі механізму внутрішнього аудиту хворим артеріальною гіпертензією, впровадженої в поліклініці №5 м. Суми. Проаналізовані дані амбулаторних карт 452 хворих, що мають помітку про взяття на диспансерний облік з приводу артеріальної гіпертензії. Оцінювалась відповідність наявних даних амбулаторних карт протокольним індикаторам і запропонованій системі показників. Виявлено резерви для покращення якості медичної допомоги хворим артеріальною гіпертензією на первинному рівні, а саме повне охоплення диспансерних хворих консультаціями спеціалістів, лабораторними та інструментальними методами обстеження, даними про стратифікацію ризиків для оцінки прогнозу, даними про ураження органів-мішеней та ін. Проведений моніторинг дотримання диспансерними хворими профілактичних і лікувальних рекомендацій лікарів. Виявлене незадовільне відношення хворих артеріальною гіпертензією до власного здоров’я. За результатами моніторингу розроблені та впроваджені заходи щодо підвищення рівня поінформованості хворих артеріальною гіпертензією шляхом посилення інформаційно-роз’яснювальної діяльності із застосуванням інформаційно-комунікативних технологій.

          Медико-соціальний механізм внутрішнього аудиту надав практичну можливість прийняття та реалізації управлінських рішень для забезпечення безперервного покращення якості медичної допомоги хворим артеріальною гіпертензією в досліджуваних закладах охорони здоров’я.
          Ключові слова: якість медичної допомоги, медико-соціальний механізм внутрішнього аудиту, артеріальна гіпертензія, модель.

* Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

 

 

Список літератури

1. Національний стандарт України. Системи управління якістю. Основні положення та словник (ISO 9000:2005, IDT): ДСТУ ISO 9000:2007. – [Чинний від 2008-01-01]. К.: Держспоживстандарт України, 2008. – 29 с.
2. Міжнародні стандарти контролю якості, аудиту, огляду, іншого надання впевненості та супутніх послуг: видання 2010 р., частина 1 / Пер. з англ. О.Л. Ольховікова [та ін.] – К.: «Вид-во «Фенікс», 2010. – 409 с.
3. Наказ МОЗ України від 20.07.2011 № 427 «Про затвердження Єдиного термінологічного словника (Глосарій) з питань управління якості медичної допомоги» – [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.moz.gov.ua/ua/portal/dn_20110720_427.html.
4. Наказ МОЗ України № 384 «Про затвердження та впровадження медико-технологічних документів зі стандартизації медичної допомоги при артеріальній гіпертензії» від 24.05.2012 р. [Електронний ресурс]. — Режим доступу: http://www.moz.gov.ua/ua/portal/dn_20120524_384.html.
5. Росс Гр. Рекомендації щодо подальшого розвитку вторинної медичної допомоги в Україні. Рекомендації щодо вдосконалення система управління якістю медичної допомоги в Україні: інструменти управління якістю / Гр. Росс, В.Е. Багдарасян, В.М. Богомаз [та ін.] – К., 2009. – 44 с.