Get Adobe Flash player

ЕФЕКТИВНІСТЬ КОМПЛЕКСНОГО РОСЛИННОГО АДАПТОГЕНУ ДЛЯ ОПТИМІЗАЦІЇ РОЗУМОВОЇ ПРАЦЕЗДАТНОСТІ У ДІТЕЙ СТАРШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ

Автор: Т. М. Камінська, О. М. Муквіч, Л. П. Пінчук

Сторінки: 324–334

Анотація

Збільшення навантаження шкільних програм, формуван-ня тривалого «шкільного стресу» призводять до порушень процесів пам’яті, уваги у школярів, що потребує періодичного застосування не лише запобіжних (профілактичних), а й відновлювальних (ліку-вальних) заходів.
Мета дослідження: оцінювання ефективності застосування рос-линного адаптогена екстракту Гінкго білоба на процеси розумової працездатності, пам’ять, здатність активувати швидкість мислення та збільшити рівень інформаційних процесів у школярів старшого шкільного віку.
Матеріал та методи дослідження. Дослідження проведене у 3 основних групах дітей та у 3 групах порівняння. До та після завер-шення курсу лікування проводили клінічний огляд дітей педіатром, неврологом, окулістом, динамометрію, заміряли артеріальний тиск, частоту пульсу. Розумову працездатність (стійкість, увагу, точність і продуктивність роботи) визначали за допомогою таблиць Анфімо-ва. Для оцінювання процесів перероблення інформації досліджува-ли короткочасну змістовну та короткочасну зорову пам’ять. Харак-тер та динаміку вегетативних змін визначали у балах за А. М. Вей-ном.
Результати. За оцінкою батьків та вчителів, діти, які одержували екстракт Ginkgo Biloba регулярно впродовж 3 місяців, ставали більш спокійними, легко не збуджувалися та не дратувалися. Про нормалізацію корково-підкоркових зв’язків під впливом лікування може свідчити також нормалізація сну. Під впливом лікування пройшли болі у трубчастих кістках, що могло бути пов’язане з нор-малізацією мікроциркуляції у кінцівках, а також носові кровотечі. Позитивна динаміка наявних симптомів у обстежених дітей сприяла швидкому зменшенню астенізації організму, втомлюваності та пок-ращанню загального стану, покращилися показники короткочасної зорової пам’яті.
Висновки. Після курсу терапії у дітей усіх груп дослідження достовірно підвищилися показники продуктивності та точності ви-конання завдання. Активація розумової працездатності відбулася у всіх групах дітей незалежно від їх статі
.

Ключові слова: екстракт Гінкго білоба, розумова працездатність, школярі.

Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Список літератури

  1. Dovbonos TA, Sokolova NI. [On the bioequivalence of drugs ginkgo biloba]. Ukrainskyi nevrolohichnyi zhurnal. 2013;1:87-90.
  2. Markevych VE, Maidannyk VH, Zaitsev IE, Loboda AM, Tarasova IV. Morfofunktsionalni ta biokhimichni pokaznyky u ditei i doroslykh: navchalno-metodychnyi posibnyk dlia studentiv VNZ [Morphofunctional and biochemical parameters in children and adults: Textbook for students]. Sumy: Sumskyi derzhavnyi universytet, 2011. 303 p.
  3. Polka NS. [Improving medical and preventive maintenance of children in secondary schools - the requirement of time]. Dovkillia ta zdorovia. 2009;1:52-54.
  4. Ponomarova LI. [Features of formation of modern health students at different stages of learning]. Zdorove rebenka. 2014;2(53):35-38.
  5. Pohachevskiy AL. [Comparative monitoring of the functional state of the autonomic nervous system of adolescents]. . 2010; 3: 51-56.
  6. Serheta IV, Mostova OP, Panchuk OIu [ta in.]. [Mental Health and its place in the structure of prevention technologies in the context of the new European policy "Health - 2020"]. Skhidnoievropeiskyi zhurnal hromadskoho zdorov’ia. 2013;21(1):245–246.
  7. Serheta IV, Mostova OP, Tymoshchuk OV, Tekliuk RV, Lukina NIu, Makarov SIu. [Prognostic assessment process features of psycho physiological and mental adaptation of senior pupils to the conditions on the modern secondary schools based on statistical models]. Hihiiena naselenykh mists.2014;64:287-292.
  8. Serheta IV, Mostova OP. [Medical and social aspects of educational adaptation and health of pupils of school age]. Aktualni pytannia pediatrii, akusherstva ta hinekolohii. 2013; 2:20–22.
  9. Serheta IV, Mostova OP. [Peculiarities of psychophysiological adaptation process and the formation of physiological functions of the modern school pupils]. Aktualni problemy transportnoi medytsyny. 2013;32(2):84–93.
  10. Yoshitake T, Yoshitake S, Kehr J. The Ginkgo biloba extractEGb 761 and its main constituent flavonoids and ginkgolidesincrease extracellular dopamine levels in the rat prefrontal cortex. . 2010; 159:. 659—668.