Get Adobe Flash player

УКРАЇНСЬКІ ПРОФОРІЄНТАЦІЙНІ ЦЕНТРИ ДЛЯ ДІТЕЙ І ПІДЛІТКІВ

Автор: Г. М. Даниленко, А. М. Швець, Ю. М. Швець

Сторінки: 597–607

Анотація

Актуальність теми дослідження обумовлена необхідністю пошуку шляхів вдосконалення профорієнтаційної роботи з молоддю в Україні в умовах глобалізаційних та інтеграційних процесів. Інтеграція нашої країни в міжнародний науково-освітній простір, динамічний розвиток ринкової економіки, яка викликає швидку зміну світу професій, ставлять нові якісні вимоги до фахівців усіх спеціальностей; тому вивчення та запозичення прогресивних ідей і досвіду професійної орієнтації інших країн, має важливе значення.

Як показало вивчення літературних джерел, в Європі створено чітку систему співпраці різних інститутів і установ, спрямована на постійне вдосконалення профорієнтаційної роботи. Ця важлива діяльність здійснюється із залученням підприємств до роботи з професійної орієнтації та базується на тісній співпраці навчальних закладів і центрів зайнятості. Європейська система професійної освіти визнана світовою спільнотою однією з кращих, а профорієнтаційна робота є зразком підготовки молоді до вибору професії.

Професійна орієнтація в Україні відповідає концепції безперервної освіти протягом всього життя. Професійна орієнтація не може бути цілеспрямованою і ефективною без наявності чіткої, науково обґрунтованої інформації про специфіку професій, їх вимог до особистісних і психофізіологічних якостей людини. Незнання психологічного змісту професії може мати негативні наслідки при виборі професії, профілю навчання, при працевлаштуванні. Тому професіографічне забезпечення профорієнтації має провідне значення.

Показниками успішної системи професійної орієнтації в країні є велика кількість успішних професійних кар'єр, швидкий вхід молодих людей на ринок праці, розвинена система додаткової освіти, в цілому задоволеність молодих громадян країни професійним життям, а значить, висока якість життя в цілому.

Ключові слова: профорієнтація, профорієнтаційні центри, підлітки, професійне самовизначення, вибір професії, підвищення кваліфікації.

Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Список літератури

  1. Andreeva LI. Professionalnoe samoopredelenie shkolnikov v usloviyah innovatsionnoy deyatelnosti obscheobrazovatelnogo uchrezhdeniya [Professional self-determination of schoolboys in the conditions of innovative activity of educational institution]. Kharkiv: Health Publ., 2010. 245 p.                    
  2. Bech ID. Vibrani pitannya pro vihovannya osobistosti. [Selected questions about education of personality]. Kyiv: LibId Publ., 2008. 848 p.
  3. Dementev IV. [The problem of professional self-determination of schoolboys in modern vocational guidance: the psychological and pedagogical aspects].Rus. Institute of Higher School. 2009; 5 (12): 242– 248.
  4. Dus TE. Podgotovka starsheklassnikov k osoznannomu vyiboru professii v protsesse sotsialnoy rabotyi s molodezhyu [Preparing high school students to make a conscious choice of profession in the process of social work with young people]. Vinnitsa: New book Publ., 2014. 255 р.
  5. Grinshpun SS. [«Academy X»: preparing american students for life and work]. Rus. Ped. J. 2014;4(12):103 – 108.
  6. Klyueva EA. [Professional orientation as a basis for successful socialization of young people in the labor market]. Tehnologiya sotsialnoy rabotyi s molodyozhyu: materialy naukovo-praktychnoi konferencii [Proceedings of scientific conference: The technology of social work with young people]. Kostroma, 2013, pp. 95–98. (In Russian).
  7. Kuznetsov VV. [Foreign experience in the organization of interaction of the labor market and vocational training system]. Public education. 2007;1(1): 194 – 199.
  8. Мarius G. An ampirical investigation and validation of types of career orientation. J. 2013;2(15):1–5.
  9. McLaren M. The role of meaning and purpose in the career development of adolescents: а qualitative study. Сolorado: Plenum Publishers, 2011.77 р.
  10. Reana АА. Psihologiya podrostka [The adolescent psychology]. St. Petersburg: Еvroznak Publ., 2015. 480 p.
  11. Sheh SA. Career guidance for yong people: The impact of the new duty on schools (literature reviewer). Sixth Special Report of Session. 2013;18 (9):1-16.
  12. Yakuba YА. [Professional competence - the basis of competitive graduates]. Education Policy. 2013;19 (5): 41–44.
  13. Zhizhin KS. [Information technology in the context of accelerating the training specialist]. Applied Informatics. 2014; 6 (12):19–21.