Get Adobe Flash player

МЕДИКО-ПРОФІЛАКТИЧНІ ЗАХОДИ ПО ЗБЕРЕЖЕННЮ ЗДОРОВ’Я ПІДЛІТКІВ НА ЕТАПІ ПРОФІЛЬНОГО ТА ПРОФЕСІЙНОГО НАВЧАННЯ

Автор: Г. М. Даниленко, А. М. Швець, Ю. М. Швець

Сторінки: 823–830

Анотація

У статті розкрита проблема медико-профілактичної допомоги підліткам, які навчаються у професійно-технічних навчальних закладах (ПТНЗ), яка обумовлена глобальним розповсюдженням хронічної патології серед дітей та підлітків, зниженням народжуваності та зростання смертності серед осіб працездатного віку. У результаті проведеного дослідження серед учнів ПТНЗ м. Харкова 14–15 років було встановлено, що 64 % з них мають ту чи іншу хронічну патологію різного ступеню вираженості, визначено розподіл цієї патології за системами ураження. Як показали результати дослідження, рейтинг здоров'я в ієрархії життєвих цінностей і пріоритетів майбутніх робітників не займає лідируючі позиції. В ході дослідження були виявлені достовірні відмінності в функціональної активності основних органів і систем і життєдіяльності організму в цілому. Також за допомогою анкетування визначено ставлення підлітків до свого здоров’я, фактори, що, на їх думку, впливають на стан здоров’я (СЗ) та заходи щодо його збереження. Виявлено низькі показники неспецифічної резистентності та функціональної активності основних органів і систем. Отримані результати свідчать про низький рівень мотивації до індивідуальної, зберігаючої здоров’я поведінки та недостатність централізованих заходів на етапі профільного та професійного навчання. Найбільш ефективним з пропонованих рішень є вчасне проведення профорієнтаційних заходів на етапі допрофільного навчання (у школі) з залученням усіх фахових спеціалістів, у тому числі, лікарів. Вищевикладене дозволить повноцінно організувати медичне обслуговування підлітків, об'єднати діяльність систем освіти, охорони здоров'я, адміністративних органів та інших відомств, реалізувати перспективні напрямки в збереженні здоров'я учнів ПТНЗ – основного трудового та репродуктивного потенціалу суспільства, що необхідно для більш чуйного ставлення підлітка до свого організму.

Ключові слова: підлітки, професійне самовизначення, професія, стан здоров’я, медико-профілактичні заходи.

Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Список літератури

  1. Andreeva LI. Professionalnoe samoopredelenie shkolnikov v usloviyah innovatsionnoy deyatelnosti obscheobrazovatelnogo uchrezhdeniya [Professional self-determination of schoolboys in the conditions of innovative activity of educational institution]. Kharkiv: Health Publ., 2010. 245p.
  2. Dementev IV. [The problem of professional self-determination of schoolboys in modern vocational guidance: the psychological and pedagogical aspects].Rus. Institute of Higher School. 2009; 5 (12): 242– 248.
  3. Dobrovolsky LO. [Comparative characteristics of the state of occupational morbidity in Ukraine and in the world]. Ukr. J.of Occup. Health Probl. 2013; 2(18): 2–10.
  4. Dus TE. Podgotovka starsheklassnikov k osoznannomu vyiboru professii v protsesse sotsialnoy rabotyi s molodezhyu [Preparing high school students to make a conscious choice of profession in the process of social work with young people]. Vinnitsa: New book Publ., 2014. 255 р.
  5. Grinshpun SS. [«Academy X»: preparing american students for life and work]. Rus. Ped. J. 2014;4(12):103 – 108.
  6. Kolomoets MY. Professiyni khvoroby. [Occupational diseases]. Kyiv: Zdorov’ya, 2014. 525.
  7. Kundiev YuI. Professiyne zdorov’ya. Epidemiologichny analis professiynogo zdorov’ya v Ukraini [Professional health in Ukraine. Epidemiological analysis of occupational health in Ukraine]. Kyiv: Avizenna, 2009. 312.
  8. Kuznetsov VV. [Foreign experience in the organization of interaction of the labor market and vocational training system]. Public education. 2007;1(1): 194 – 199.
  9. Мarius G. An ampirical investigation and validation of types of career orientation. J. 2013;2(15):1–5.
  10. McLaren M. The role of meaning and purpose in the career development of adolescents: а qualitative study. Сolorado: Plenum Publishers, 2011.77 р.
  11. Nagorna AM. [Occupational health in Ukraine and ways to improve it]. J. AMNU. 2015; 13(3):434–455.
  12. Reana АА. Psihologiya podrostka [The adolescent psychology]. St. Petersburg: Еvroznak Publ., 2015. 480 p.
  13. Sheh SA. Career guidance for yong people: The impact of the new duty on schools (literature reviewer). Sixth Special Report of Session. 2013;18 (9):1–16.
  14. Yakuba YА. [Professional competence – the basis of competitive graduates]. Education Policy. 2013;19 (5): 41–44.
  15. Zhizhin KS. [Information technology in the context of accelerating the training specialist]. Applied Informatics. 2014; 6 (12):19–21.